maud-jen-Japan.reismee.nl

Goodbye Tokyo, Hello Kioto

Met dat ik dit schrijf realiseer ik me dat er al weer een aantal dagen vakantie op zitten. Ik type dit bericht vanuit ons geweldige huisje in ~Kyoto wat wij vanaf vandaag 'thuis' mogen noemen voor de komende 6 dagen.

Maar eerst; Wat hebben wij de afgelopen dagen allemaal gedaan.

2 dagen geleden begon onze dag met een bezoek aan de oudste dierentuin van Japan; Ueno Zoo. Een grote dierentuin met als hoofdatraktie 2 schitterende panda's. De dierentuin was erg mooi en voornamelijk groot. Je kan er gemakkelijk een dag kwijt zijn als je alles wil zien. Toch hebben wij rond 14.00 besloten om verder te gaan en de dierentuin achter ons te laten. Deze keuze was niet zo heel moeilijk aangezien een dierentuin kaartje hier slechts 4,50 kost.

Onze volgende halte was Asakusa, uitgesproken als Asaksa. Hier bezochten wij de kaminarimon ( Gate of Thunder) een gigantische poort gevolgd doorNakamise,een sfeervolle straat vol kleine kraampjes met lokale producten en hebben-dingetjes. Deze straat leidt naar de Sensoji Temple. Een schitterende Temple waar, op dat moment, een monnik zijn gebeden en mantra's uitsprak. Een bijzonder ritueel wat je het gevoel gaf in een trans te zijn door de contunue herhalingen van de gebeden en het geluid van de trommels.

Na Asakusa hebben wij nog een poging gedaan naar Akihabara te gaan, de plaats voor het shoppen van anime figures en alles wat hiermee gerelateerd is. Helaas door de regen (en het niet kunnen vinden van de juiste winkels) hebben we dit bezoek erg kort gehouden. Gelukkig hebben we de dag weer heel vervelend kunnen afsluiten met het eten aan de lopende band.

De dag hierop volgend besloten wij de ochtend uiteen te gaan. Ik (Maud) ben naar het Pokemon center gegaan (een winkel met alleen maar Pokemon producten)en heb nog een keer Akihabara onveilig gemaakt. Na 's middags op de hotelkamer met mijn moeder geluncht te hebben zijn wij nog even naar de Harajuku wijk gegaan. Een lange straat met kleine, volgepropte winkeltjes, gespecialiseerd in de verkoop van Lolita producten. Dit is een kleding styl waarin je je zo uitbundig mogelijk kleed. Foto's volgen!

Ook deze laatste dag in Tokyo hebben wij afgesloten met lopende band sushi en de lekkerste chocolade taart als toetje.

Zoals eerder gezegd zitten wij op dit moment in Kyoto. Een schitterend Japans huisje met tatami vloeren en Futon bedden (matrasjes waarmee je op de grond slaapt) mogen wij de komende tijd ons thuis noemen. Vandaag bestond de dag uit het ophalen van onze Japanese Rail Pas (een pasje om onbeperkt met de trein te kunnen reizen) het reizen naar Kyoto en het vinden van ons huisje.

Wij zeggen dus nu officieel vaarwel tegen het moderne Tokyo en gaan ons laten verrassen door het hystorisch Kyoto.

Foto's volgen!

NekoSakuraMermaidPrincessHime

Dus... mag ik aannemen dat je al door je geld heen bent? xD

Truus de echte ?

Lekker shoppen ladies !!!!

Jan

Leuk die verhalen ! Lekker genieten meiden

Carla en Rob

Fantastisch allemaal!
Genieten hoor.

Brenda

Geweldig dit allemaal! en die chocoladetaart spreekt mij zeer aan evenals al jullie verhalen.