maud-jen-Japan.reismee.nl

Alle octopus op een stokje!

Beste allemaal en iedereen, welkom!

Vandaag de blog over de gebeurtenissen van de afgelopen 2 dagen.

17 november.

Onze eerste dag in Kyoto, wat doe je dan als eerst? Juist, direct weer weg gaan. Vlakbij het schitterende Kyoto ligt het klein maar fijne Nara. Een plaatsje wat bekent staat om zijn loslopende herten. Je kan geen 10 meter lopen of je voelt je als een disney prinses, omringt door deze geweldige dieren. Na eerst onze ogen uit te hebben gekenen zijn we vanaf het Nara station op de bus gestapt naar de todaiji temple. Een gigantische temple, omringt door een enorme tuin. In de tempel bevind zich een boedha van wel 15 meter hoog. Ook in Nara ben ik geintervieuwd. 3x keer! Deze keren echter niet door een tv station maar door schoolkinderen die voor een engels opdracht verplicht waren op toeristen af te stappen. Geweldig!

Na deze indrukwekkende tempel zijn we weer op de bus gestapt, hebben we een rondje Nara gemaakt en zijn uiteindelijk weer terug gegaan naar huis.

18 november.

Vandaag begon onze dag met een bezoek aan Nijo Catle. Een schitterend kasteel gelegen in het hart van Kyoto. Helaas mochten er binnen geen foto's gemaakt worden maar het internet zou het internet niet zijn als ik hier toch niet iets van zou kunnen vinden! Ik zal een youtube filmpje uploaden waarin het iemand gelukt is een paar seconden binnen te filmen. Goed opletten! Het gaat zo aan je voorbij.

Na het bezoek aan dit schitterende kasteel zijn we door gegaan naar Nishiki market. Een lange straat vol met winkeltjes die alleen maar verse producten verkopen. Vis, kip, groente, fruit, alles is hier te vinden. Van geroosterde kastanjes tot groene thee cake, van rode mini octopusjes op een stokje tot druiven van 13,25 voor 10 stuks. (Fruit is erg duur hier!). Ook is groente niet er goedkoop, 6 euro voor een klein bloemkooltje word niet raar van opgekeken en selderij word per stengel verkocht. Het was verschrikkelijk druk en we werden door de mensenmassa mee gesleurt maar wat was het gaaf!

19 november.

Vandaag stond wederom een tempel op de planning gelegen in de bergen met uitzicht over Kyoto en zijn schitterende herfst kleuren. Echter na het zien van de 9 meter lange rij voor de bus hebben we besloten onze planning om te gooien. Voor vrienden ben ik nog even snel naar het pokemon center van Kyoto gegaan. (Natuurlijk vlakbij de Nishiki market waar we gistere ook zijn geweest.) Ipv mee gesleurt te worden in de mensenmassa van Nishiki market hebben we besloten de omliggende straten te verkennen. Overal waren leuke kleine winkeltjes geveuld met de meest uiteinlopende dingen. Bijvoorbeeld een winkeltje met alleen maar theepotjes, 1 met alleen maar haarspelden of gespecialiseerd in het verkopen van stempels.

Voor ieder wat wils en zo ook voor ons. Ik heb mij prima vermaakt in 2 anime winkeltjes en mijn moeder heeft zich kunnen uitleven in de vele stoffen winkeltjes.

Ik heb de dag mogen afsluiten met het aanhoren van een oudere japanse meneer die helemaal onder de indruk was dat ik japans sprak en het maar raar vond dat de hele wereld verwacht dat heel japan engels kan spreken. Een geweldig gesprek om de dag mee af te sluiten!

Jan

Mooie verhalen meiden :) Inktvis op een stokje Jammie

Maja

Geweldig weer: al die belevenissen. Ik dacht dat die rode octopussen een soort lolly’s waren... pech.
Mooie foto’s, ga zo door ?

Ria

Erg leuk om alles te lezen, veel plezier verder

Henriët

Geweldig leuk!